Pengikut

Khamis, 18 Ogos 2011

Memori Ramadhan 3

Kisah ni cam malu la sikit..tapi xpa aku nak cerita gak...ni masa zaman sekolah menengah la...masa tu form 4...kisahnya di awal ramadhan...aku tukar sekolah..kira jauh sikit la dari rumah aku...kalau sebelum tu aku pi sekolah naik basikal ja..bila naik form 4 tukaq sekolah baru agak jauh sikit..kena naik bas la...

Baru dua tiga hari aku stay kat hostel tu...mmg hati ni x happy langsung...tapi cuba tenangkan n sabaqkan diri sendiri....bila petang keluaq la nak pi cari juadah berbuka...mak aku plak berniaga kat pasar ramadhan situ...so petang-petang jumpa la mak aku kat pasar ramadhan...masuk malam keempat aku dah x leh sabaq dah..mmg aku tak tahan gak dok hostel..malam tu jugak aku call mak aku..siap teriak-teriak lagi (nangis ler)...suruh mak mai amik malam tu jugak...mak pun mai la...mak pujuk aku...xyah balik la...dok la hostel sng nak pi sekolah..petang-petang boleh jumpa mak jugak kat pasar ramadhan...tapi aku berkeras jugak nak balik..hehehe..yg tak malunya siap triak depan cikgu warden asrama lagi..hehehe..bila ingat malu betul...tapi cikgu tu dah tak kenai aku pun..huhuhu

Bila dah tgk aku dok triak teruk sgt..cikgu tu pun bagi la aku keluaq hostel tu esoknya...tapi mak aku cerita..cikgu tu tanya mak aku...aku ni anak bongsu ka,,,mak aku jawab kat cikgu tu...bukan ank bongsu...adik 5 orang lagi bawah dia...hehehe..cikgu tu geleng kepala...aku ingat lagi cikgu tu kata kat aku...nnt nak masuk u macam mana kalau tak boleh dok asrama...tapi masa tu xdak dok pikiaq dah pasai nak masuk u...pikiaq nak balik dok ngan mak ja...tapi alhamdulillah...masa aku masuk uitm dulu..tahan plak aku dok hostel....mungkin dah cerdik sikit kot..hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan