Pengikut

Isnin, 22 Ogos 2011

Memori Ramadhan 4

Hari ni aku nak cerita kisah aku pada bulan puasa masa aku dok gila-gila remaja lagi masa tu...alkisahnya berlaku masa aku dok study kat Uitm Arau...tapi tahun bila aku dah lupa la...

Cerita ni pasal terawikh..kami  pg berkawan ramai-ramai....memang rajin dan seronok la pi terawikh...biasa terawikh diimamkan oleh ustaz yang agak tua la sikit...tapi satu malam tu dengaq bacaan tok imam tu mendayu-dayu merdu ja,,,,esoknya,,dok sembang-sembang..kawan aku bagi tau...imam semalam tu student macam kami jugak..kira baya-baya kami juga...pastu kawan aku siap bagitau imam tu segak lagi...apa lagi..aku semakin teruja la...x sabaq nak tunggu pi terawikh...hehehe..jahatnya aku...x sabaq nak pi terawikh sebab nak tgk imam muda tu ja...hehehe..biasala kan...zaman gila-gila remaja gitu...

Pastu malam tu aku pun seperti biasa pi terawikh ngan kawan-kawan aku..tapi malam tu niat aku lebih kepada nak tgk imam muda  yg kata segak tu...suara dah dengaq mengaji memang sedap...cair dengaq dia baca ayat.....selepas selesai terawikh..kot-kot la dapat rezeki nak tgk dia..Terjenguk-jenguk aku..last-last sampai kesudah x nampak imam muda tu...dengaq kawan aku ja cerita orgnya camna...huhuhu..frust aku...terawikh aku malam tu xtau la allah terima ka tak...niat ke lain...hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan