Pengikut

Jumaat, 19 Oktober 2012

Yeehaaa...Adik Dah Boleh...

Suka la bila dah boleh...

Adik dah boleh menerap....hehehehe....mentang-mentang dah boleh menerap...keje dia asyik menerap ja...sampai tido pun nak pusing jgk...sabor je lah adik....tapi adik x pandai pusing sendiri lagi bila dah penat menerap...nak buat macam mana ya??? orang tua-tua kata jangan tolong....nanti bila besaq dia x pandai nak berdikari...macam mana nak buat tu???....bila tak tolong pusing...teriak la faris tu...mak conpius dah...hehehe

Mula nak teriak bilah dah kepenatan...hehehe


p/s: menerap = meniarap....hehehe

Kakak Dah Boleh Sekolah...


Hari ni Cikta nak cerita pasal kakak...Tahun depan kakak dah 5 tahun....Dah boleh sekolah dah dia....kalau ikutkan tahun ni kakak dah blh pergi sekolah,...tapi mak dia ni tersalah faham....ingatkan kakak baru 3 tahun...rupanya tahun ni dah 4 tahun dah...Nak buat camne kan...kakak lahir hujung tahun...so...bulan 12 ni le baru 4 tahun....hmmm...mak silap la kakak...

Tapi xpe..mak dah bagi pendedahan awal dah walaupun dok kat umah....jadi la kan....Ni la hasilnya....Budak belum sekolah...Tunggang terbalik pun xpe la...janji nak buat...

Tekunnya anak mak ni...

'A' dan 'a' terbalik...hehehe

Peace

16 Oktober 2012 ritu...mak bawak kakak pegi daftar sekolah...sekolah kat tadika kemas jer...mak tak dak duit nak antar sekolah mahal-mahal...hehehe...mak dulu pun sekolah kemas gak...turun-temurun kat kakak plak..hehehe...

Excited bukan main kakak pegi sekolah tu...mana taknyer....ada macam-macam...taman mainan la...buku-buku cerita...ada anak patung...yang paling best ada kompang...dah lama dia suruh mak dia ni beli kompang...tapi x beli-beli lg pun...ok la tu..nanti kaka main kat sekolah je la yer....hehehe....

Murah jer pendaftaran tadika kemas tu....cuma RM48 jer...dulu masa opah hantar mak dulu xtau la berapa kena kan?? mesti lagi murah....cumanya tadika sekarang ada beza sikit dari dulu...rasanya dulu pukul 10 pg dah balik dah...sekarang pukul 12.30 baru balik...dah macam sekolah rendah dah....

Muka ada senyummmmm....

Mak harap nanti kakak rajin le pegi sekolah yer...jangan jadi kaki ponteng sekolah macam mak dah la yer...ponteng pun mak success gak walaupun x seberapa...hehehe....Mak harap kakak jadi orang yang berguna dimasa depan yer....sayang kakak...

Jumaat, 5 Oktober 2012

Faris


Gara-gara budak kecik ni le mak ngantuk hari ni..melelong bawak kereta...macam mana tak ngantuk...pukul 3 pagi baru dia nak tidur...bertuah...bertuah,...


video


video

Khamis, 4 Oktober 2012

4 Oktober

Hari ni 4 Oktober dan merupakan hari lahir mak..kalau mak ada umur mak hari ni genap 56 tahun...hmmm...sayangnya mak dah pergi tinggalkan kami.....walaupun kami teramat sayang kat mak..tapi allah lagi sayang kat mak...kami bersyukur kerana allah takdirkan kami lahir dari perut mak...mak insan terbaik dalam hidup kami....

Banyak betul pengorbanan mak..sejak mula mengandung lagi mak dah diuji...menurut cerita mak...sejak mak mula mengandung mak mabuk teruk...makan je keluar balik...cakap pasal makanan je mak dah muntah...sampai umur kandungan 7 bulan mak baru boleh makan...semua 7 orang anak mak alami alahan yang teruk...bab bersalin plak...mak kata mak susah nak bersalin...sakit lama....macam mana la mak lahirkan 7 orang anak yer....mmg banyak pahala mak kan sebab anak mak ramai...

Cikta respect la kat mak...macam mana mak dapat jaga 7 orang anak mak dgn baik......Cikta ni baru anak masuk 2 dah macam terumbang-ambing dah...hhmmm....bab kewangan plak..mak tak pernah putus duit...ada ja duit...mcm mana mak belanja pun xtau....padahal......hari-hari shopping....mak yang tolong anak-anak...bukan anak-anak tolong mak....rezeki mak tak pernah putus kan....kadang-kadang cikta pelik gak...hmmm...hanya allah yg tahu...rezeki kan allah yg bagi...

Cikta kalau mudah bersalin...cikta pun nak anak ramai..tapi cikta pun susah gak nak bersalin...sakit lama..Pas ni lagi la susah sbb mak dah xde...kalau anak ramai best....kalau kita mati anak-anak2 yg akan doakan kita...macam mak...7 orang anak...setiap waktu solat dapat 7 doa dari anak-anak...best kan....semoga doa2 kami anak-anak mak ni diterima allah...amin....

Sekarang ni bila ingat balik mak dah tak ada..rasa nak menjerit ja...mintak2 semua ni mimpi ja...tapi apakan daya...kena redha....takdir allah...ajal mak dah sampai....Ya allah susahnya nak terima semua ni...

Kenapa cikta rasa mcm nk menjerit..tapi bila dok sorang,...xnak keluar plak suara ni...hmmm...

Ya allah..terimalah doa-doa kami ni...kau berilah ketenangan kepada arwah ibu kami...lapangkanlah kubur ibu kami...kau tempatkanlah ibu kami bersama orang-orang yang kau sayang.....kurniakanlah rahmatmu ke atas roh ibu kami...amin....
p/s..mak ampunkan ta mak...

Rabu, 3 Oktober 2012

Bersua Kembali


Dah lama Cikta tak update kat blog ni...sejak mula pregnant baby faris sampai lepas bersalin..baru sekarang ada rasa nak update blog..

Hmmm....mcm2 benda berlaku pada cikta dalam tempoh tu....ada suka..ada duka...sukanya cikta dah selamat melahirkan baby lelaki pada 12.6.2012...cikta namakan baby dengan nama Muhamad Faris Aiman...dan adik cikta pun bersalin jugak pada 13.6.2012...baby dia baby girl...namanya Siti NurQaseh Aliya.....kira anak cikta la jugak coz cikta jadi ibu susuan dia...Rindu plak kat dia....3 bulan cikta habiskan cuti sepenuhnya dekat kampung....Bila dah balik rumah sendiri sunyi le plak.....

Faris & Aliya

Tapi dalam kegembiraan menyambut kelahiran orang baru...dalam masa yang sama cikta kehilangan orang yang paling cikta sayang...cikta dah kehilangan ibunda tercinta pada tanggal 1.7.2012. Masa tu kami masih dalam berpantang...baru 20 hari...sedihnya bila mak pergi dengan tiba-tiba...mak pergi tanpa pesan....Sungguh tak sangka mak akan pergi tinggalkan kami secepat ni...Tak ada tanda-tanda pun mak nak pergi...Cikta baru nak seronok nak habiskan masa sepenuhnya dengan mak...tapi malangnya belum sampai sebulan cikta kat kampung mak dah pergi dulu.....sedih teramat sebab apa yang dirancang x tercapai...

Paling sedih bila Cikta tak dapat nak bacakan ayat suci Al-Quran untuk jenazah mak...Cikta masih dalam pantang waktu tu...Bukan sengaja tak mau baca..tapi apakan daya...badan masih belum suci...Mak maafkan anakmu ini....Apa pun Cikta bersyukur...Mak meninggal dalam keadaan yang baik...jenazah mak bersih...Wajah mak macam tersenyum jer....Cantik je muka mak masa dipakaikan telekung...mak macam seolah-olah tengah tersenyum....Masa cikta cium Jenazah mak wangi jer....Ya allah...kau tempatkanlah ibu ku bersama orang-orang yang kau redhai....amin...

Semoga Mak tenang disana...


p/s: Tolonglah sedekahkan Al-Fatihah buat ibu Cikta yer...