Pengikut

Khamis, 29 September 2011

Aku Kerajinan

Semalam lepas balik kerja..aku kerajinan nak singgah carefour....dalam hati teringin nak makan pajeri terung...dah lama tak makan....lepas beli belah..aku amik najihah....pastu terus masuk dapur..nasib baik semalam najihah tak buat perangai...senyap ja dok main dalam bilik air....rupanya habis syampoo aku dikerjakannya....baru ja beli dah tinggal sikit..huhuhu


Berbalik pada masakan aku....ni lah hasil kerajinan aku semalam...hehehe

Menu 1

Pejeri Terung Resepi Mak aku....jadi jgk pajeri terung aku semalam...sebelum ni buat x rasa cam pajeri pun..hehehe

Menu 2

Daging goreng...kalau ikut aku nak masukkan cabai melaka potong...tapi memandangkan mek kecik tu nak makan...buat x pedas ler....
Aku nak kongsi sikit petua nak lembutkan daging....ni petua mak mertua aku...daging tu kita masukkan dalam kuali bersama air sikit jer...pastu pasang api kecik jer...pastu tutup kuali  masa tengah masak...tak sampai setengah jam pun daging tu lembut...beberapa minit jer dah boleh makan.....

Menu 3

Ni kerabu mempelam resepi kak ipaq aku....

Hasilnya.....Ni la lauk buat kami sekeluarga semalam....

Ada plak kaki si kecik tu memakai inai gincu dikuku kakinyer...huhuhu


Laki aku cam tak caya aku akan masak semalam...hehehe..biasa kalau masak macam ni buat time cuti jer.....ni aku boleh masak petang semalam....sebagai hadiah laki aku cuci pinggan yg berlambak kat sinki....hahaha...TQ abang sayang...nanti leh tolong cuci lagi no.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan