Pengikut

Jumaat, 23 September 2011

Aku Insan Lemah

Aku sedih sangat hari ni...mengenangkan nasib diriku...kenapa aku ditakdirkan bertemu dengan orang yang memberi aku masalah....tak habis-habis dengan masalah..lepas satu hal...hal lain plak timbul..ada ja yg buat aku bengang....mungkin balasan dosa yang aku buat secara sedar dan tidak....

Hati aku jadi tak bersih...aku nak jadi macam aku yang dulu...aku dulu tak pandai marah orang...aku dulu tak banyak mulut...aku dulu tak banyak kerenah...aku dulu hati bersih...tak dak perasaan benci membenci dalam diri...aku dulu tak pernah rasa dengki ngan orang...aku dulu tak suka mengata orang...

Tapi sekarang..aku rasakan hati aku ni dah tak bersih...dah mula timbul perasaan benci pada orang...cepat marah...membenci orang..mengumpat orang....macam-macam perkara buruk aku buat...aku makin berdosa sekarang...

Ya allah..peliharalah peribadi aku ni..aku mahu berubah....aku mau jadi insan yang bersih hatinya...nak jadi insan yang baik...aku takmau ada hati yg kotor..benci-membenci....hasad dengki....tak sabar....aku nak cuba berubah ya allah..bantulah aku hambamu yang lemah ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan