Pengikut

Selasa, 14 Jun 2011

Berkat Qiamullai......

Pada mulanya memang berat hati nak pegi teambuilding...sebab terpaksa tinggalkan anakanda tercinta..tapi apakan daya sebarang rayuan tidak dilayan...akhirnya ku turutkan jugak arahan......dalam keterpaksaan....huhuhu

Tapi sebenarnya ada jugak hikmatnya aku joint teambuilding hari tu...becoz ada program Qiamullail..terus terang aku cerita kat sini..ni first time aku ikut program Qiamullai....dulu masa study ada gak program Qiamullai ni..tapi time tu aku cuti..hehehe...paham2 la yer..jadi apa lagi...buat air liur basi le kat belakang surau tu...Second program plak masa kursus induksi kat IPN...punya semangat nak buat Qiamullai...ustaz plak x datang...lagi sekali x jadi Qiamullai....tapi kali ni sampai seru aku boleh buat Qiamullai...nak kata excited x jugak..tapi mmg malam tu x leh tidoq lena la...xtau kenapa...

Tepat Jam 3.30 am..jam henpon bunyi...dengan pantasnya bangun pi mandi...sbb takut ngantuk...(time2 tu yang syok tidoq pun)....pastu sampai kat surau tu..ustaz a.k.a imam solat pagi tu buat sedikit explaination...byk benda plak nak kena tau...xdan aku nak ingat....mmg aku xtau pun kena buat solat apa..mmg buta agama sikit...hehehe....tapi aku cuba sedaya upaya buat solat  yang betul..semoga allah terima semua amalan yang aku buat tu..sesungguhnya aku hamba mu yang lemah...ampunkan aku....

Hikmahnya aku buat Qiamullai tu....nak tau apa...hehehe...sakit pinggang aku hilang...macam x percaya...betul2 xdak rasa apa..back tu normal....alhamdulillah...x payah makan ubat apa2 pun..sebab buat solat tasbih tu kot...kita rukuk n sujud lama...pastu buat solat hajat lak...alhamdulillah...rasa cam nak joint lagi bila2 ada Qiamullai...Insyaallah.....

p/s: Ada sapa2 yang boleh tolong ajarkan nak buat solat2 untuk Qiamullai dgn sempurna tak?

2 ulasan:

  1. alhamdulillah...stiap pe yg blaku de hikmahnyer...tp xleh blah mse solat sjud sejadah tue..owg len trus sujud,,kiter leh lak rukuk...huhuhu,,,

    BalasPadam
  2. hahaha,,,xpe..kita budak baru belajar...

    BalasPadam