Pengikut

Jumaat, 8 Julai 2011

Pasal Loan Rumah Lagi

Semalam aku baru sign borang permohonan kebenaran pindahmilik, gadaian dan pajakan untuk dihantar ke pejabat tanah...dekat borang tu jelas-jelas dah nyatakan permohonan tersebut hanya boleh disemak selepas 2 minggu dokumen tersebut dihantar...amik masa lama jugakkan pejabat tanah ni nak proses...lepas permohonan  tu dah lulus...aku kena pegi ke pejabat tanah untuk sign dokumen tersebut depan Pegawai Tanah....tu pun kena buat appointment gak dulu baru leh jumpa...banyak betul prosesnya kan....lepas dah sign surat tu baru bahagian pinjaman perumahan boleh amik tindakan...berapa lama plak BPP proses x tau la plak..mungkin makan masa 2 bulan lagi agaknya baru aku boleh dapat tau lulus ke tak loan rumah aku tu...apa2 pun aku harap loan rumah aku xdak masalah la...harap2 aku leh duduk umah tu dengan cepat...bukan apa...nnt adik aku dah pindah sana..aku still kat umah sewa...masalah plak kat aku untuk hanatr anak jauh,,,,apa2 pun aku harap semua berjalan lancar la..mintak2 xdak masalah...amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan