Pengikut

Rabu, 21 November 2012

Yang Tak Pernah Ku Lihat


Masa pergi sabah hari tu ada benda-benda yang cikta x pernah tengok kat semenanjung.....sebelum ni cikta tak pernah tengok buah terap...rasanya xdak kot buah ni kat semenanjung...hanya dijual kat sabah kot...ni baru pertama kali cikta tengok...kalau sapa-sapa yang tak pernah tgk buah ni...rupanya macam dalam gambaq ni...nampak macam buah cempedak...tapi bukan cempedak...rasa??? xtau plak...x rasa plak hari tu...macam x kena ja ngan selera...kalau nak tau kena tanya orang sabah la kan...sapa2 org sabah boleh la kongsi ngan kami...hehehe

Gambar dari google...lupa nak amik sendiri...hehehe


Lagi satu yang cikta x pernah tengok..orang jual jagung bakar yang dibakar sekali kulit macam dalam gambaq ni....bila orang nak beli baru jagung tu dibuang kulit....xdak perasa tambahan la pada jagung tu....hanya rasa manis asli jagung tu ja la...tapi bila lapaq...sedap gak....hehehe....nanti sapa-sapa sampai sana blh try no...



1 ulasan:

  1. Yup, buah terap. Sedap tu, hehe... Kenapa tak try?

    BalasPadam